Časté dotazy
Časté dotazy
Podléhá přímý prodej nějakým předpisům?
Přímý prodej je upraven zákonem o právech spotřebitelů v Zákoně o ochraně spotřebitele (nekalé obchodní praktiky, organizované akce) a v Občanském zákoníku (požadavky na informace, právo na odstoupení od smlouvy). Spotřebitelé, kteří nakupují od společností sdružených v Asociaci osobního prodeje, jsou navíc chráněni Etickým kodexem.
V čem se liší členské společnosti Asociace osobního prodeje od jiných společností přímého prodeje? Jak poznám, že se nejedná o podvod, nekalou obchodní praktiku?
Asociace osobního prodeje byla založena v roce 1993 za účelem propagace a dodržování nejvyšších standardů ochrany spotřebitele v přímém prodeji, je garantem seriózního způsobu prodeje u všech členských společností. Všichni členové AOP distribuují produkty vysoké kvality, dodržují nejvyšší etické standardy pro přímý prodej.
Etický kodex a institut Administrátora etického kodexu jsou nejsilnější nástroje k prosazování férového podnikání s členskými společnostmi AOP.
AOP prosazuje desatero bezpečného nákupu / Opatrnost se vyplácí: ZDE
Jaký je rozdíl mezi přímým prodejem a Multi Level Marketingem (MLM)
Přímý prodej je distribuční kanál, způsob marketingu produktů a služeb. Víceúrovňový marketing nebo síťový marketing (MLM) označuje způsob organizace přímého prodeje. Společnost využívající víceúrovňový marketing odměňuje své nezávislé přímé prodejce na základě jejich osobních prodejů, jakož i prodejů dosažených těmi ostatními, které do přímého prodeje přivedli, vyškolili, pomohli mu a motivovali jej.
Jaké produkty a služby se prodávají přímým prodejem?
Přímým prodejem lze prodávat téměř všechny kategorie
produktů, které se nachází v tradičních maloobchodních místech a v
obchodních centrech.
Členské společnosti AOP se zaměřuji zejména na prodej kosmetických
výrobků a výrobků osobní péče, výrobků pro domácnost a zboží
dlouhodobé spotřeby, wellness a doplňky stravy, výrobky pro péči o
domácnost, home decor a svíčky aj. Mezi další kategorie
produktů patří potraviny a nápoje, šperky a oblečení, knihy, hračky
a hry, ozdobné předměty aj.
Přímým prodejem se prodává spotřební zboží, technické výrobky, výrobky investičního charakteru i služby – telekomunikační služby, energie, finanční produkty aj.
Výrobek Vaší členské společnosti jsme nekoupili přímo od členské společnosti ani od nezávislého přímého prodejce, jak můžeme uplatnit reklamaci?
Bohužel, reklamaci na výrobky členských společností lze uplatnit pouze v případě, že jste využili oficiálních zdrojů pro nákup, tedy přímo danou společnost přímého prodeje nebo jejího oficiálního zástupce.
PROSÍM ČTĚTE!
Doporučujeme kupovat pouze originální zboží členských společností AOP výhradně od oficiálních přímých prodejců těchto společností nebo od této členské společnosti.
Věřme originálům, má to význam: ZDE